نوشته شده توسط : downloadfilmirani5

 

 
دانلود قسمت آخر فصل سوم شهرزاد
 

دانلود قسمت آخر شهرزاد فصل ۳

 

در قسمت سوم از فصل سوم سریال شهرزاد

هاشم و صابر عبدلی ، شیرین را از دارالمجانین بر میدارند و فرار میکنند.

پس از آن شیرین پیشنهاد میکند او را نزد آقای صدق نوری وکیل خانوادگی آن ها ببرند.

اکرم نیز در بیمارستان بستری است.

و جناب سروان به بالا سر او می رود.

شیرین به جایی امن منتقل می شود

و در کلوب شیرین که این روز ها نامش به کلوب کبیر تغییر کرده .

قباد دیوانسالار و شاپور بهبودی با هم جلسه ای در مورد تجارت هایشان دارند .

پس از آن هاشم و وکیل صدق نوری در مورد وصیت نامه بزرگ آقا

ارث و میراث شیرین و همینطور احتمال قتل بزرگ اقا توسط این قباد و نصرت حرف هایی میزنند.

در بیمارستان ، اکرم را میخواهند به اتاق عمل ببرند تا بچه اش را دکتر میرزاده سقط کند

که سروان آقا پرویز متوجه این موضوع شده و با اسلحه دکتر را تهدید میکند.

و از او در مورد گواهی فوت بزرگ آقا ، برگه ی جنون شیرین

و قصدش برای سقط بچه اعتراف میگیرد.

و او را وادار میکند تا به دروغ بگویند که بچه را سقط کرده

و گواهی های لازم را به نصرت بدهد.

قباد و سرهنگ تیموری همدردی میکنند

قباد و تیموری در مورد عشق های نافرجامشان با هم در رستورانی به درد دل می پردازند.

و همینطور در مورد ماجرای فراری دادن همسر شاپور بهبودی که با کمک عمه بلقیس

و هاشم انجام شده بود حرف هایی را به تیموری میگوید.

سروان آقا پرویز هم به دستیارش دستور می دهد سایه به سایه هاشم خان را تعقیب کند.

نصرت و قباد از ماجرای حمایت سروان آقا پرویز از اکرم با خبر می شوند

و نصرت قول می دهد تا او را با پول بخرد و راضی کند.

پس از آن نامه ای را مدیر مدرسه ای که فرهاد در آن کار میکند به او می دهد

که در آن ، فرهاد را اخراج کرده و به او اجازه ی تدریس نمیدهند.

وعده ی هفتگی دیدار شهرزاد و فرزندش این هفته به تاخیر می افتد

و شهرزاد با ناراحتی به خانه ی دیوانسالار ها میرود.

تهدید قباد به مرگ ، توسط فرهاد

فرهاد نیز پس از شنیدن این خبر اسلحه اش را بر میدارد و به سوی خانه دیوانسالار حرکت میکند.

پس از رسیدن به آنجا با قباد روبرو می شود

و در مورد لغو وعده هفتگی و اخراج فرهاد از مدرسه با او بحث میکند.

همچنین در همین لحظات ، فرهاد بزور وارد خانه ی دیوانسالار شده

و با تفنگ و تهدید وارد خانه می شود.فرهاد تفنگ را به سوی قباد میگیرد.

که نصرت میرسد و پس از دعوت به آرامش ، از آنها میخواهد خانه را ترک کنند.

که در حین ترک خانه ، صدای گریه ی امید (کبیر) می آید.

پس از خروج آنها ، قباد از نصرت میخواهد تا فرهاد را بکشند.

که نصرت …..

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5
 
دانلود قسمت دهم سریال گلشیفته
 
دانلود قسمت 10 سریال گلشیفته  خلاصه داستان سریال گلشیفتهسریال ایرانی گلشیفته درباره دختری است به نام گلی دلگشا است که رتبه یک کنکور رو کسب کرده است و پدرش حبیب علاقه ای ندارد دخترش برای ادامه تحصیل به تهران بیاید و این آغاز دردسرهای این خانواده است.بازیگران سریال گلشیفتهمهناز افشار در نقش گلشیفته,سیامک انصاری در نقش فواد,امیر مهدی ژوله در نقش وحید,نازنین بیاتی در نقش گلی,مهدی هاشمی در نقش حبیب,هومن سیدی در نقش هومن,شیلا خداداد در نقش مژگان,بهاره کیان افشار در نقش سعیده,محمد بحرانی در نقش ضیانسیم ادبی در نقش مرضیهدرباره سریال گلشیفتهگلشیفته سریالی کمدی واجتماعی محصول سال ۱۳۹۶ کشور ایران است. کارگردانی این سریال برعهده «بهروز شعیبی» بوده‌‎است و بازیگرانی چون «مهناز افشار»، «مهدی هاشمی»، «سیامک انصاری»، «شیلا خداداد»، «بهاره کیان‌افشار»، «نازنین بیاتی»، «امیرمهدی ژوله»، «محمد بحرانی»، «نسیم ادبی» و «هومن سیدی» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5
 
دانلود فیلم رگ خواب
 
فیلم رگ خواب فیلم‌های ایرانی هستند که نه‌تنها از نظر سینمایی فیلم‌های ارزشمند و خوش‌ساختی محسوب می‌شوند، بلکه از نظر ادبی نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. فیلم‌هایی که هم محتوای فنی خوبی دارند و هم ادبیات و نمادگرایی خوبی به نمایش می‌گذارند. اگر برای هر فیلم درام ایرانی دو قسمت محتوای فنی و ادبیات در نظر بگیریم، این نوع فیلم‌ها در جایگاه ‌ویژه‌ای قرار می‌گیرند؛ فیلم‌هایی که هم میزانسن‌‌، روایت، پیرنگ و کوچک‌ترین دیالوگ‌های‌شان استادانه و دارای پیغام است و هم از نظر شیوه‌ی انتقال پیام به مخاطب نوآوری‌های بسیار خوبی از لحاظ بصری و محتوایی دارند. در سینمای ایران کم‌تر پیش می‌آید که این فیلم‌ها گیشه را فتح کنند و به موفقیت مالی خیلی بزرگی دست پیدا کنند، البته استثناهایی مانند آخرین فیلم اصغر فرهادی یعنی «فروشنده» وجود دارند که با وجود دربرداشتن مفاهیم جدی اجتماعی، خوش‌ساخت بودن و نحوه‌ی ارزشمند انتقال پیا‌م‌شان به مخاطب، عملکرد خوبی در گیشه هم داشته‌اند اما خب همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این موارد جزو استثناهای سینمای ایران‌ هستند. اکثر سینماروهای ایرانی، بیننده‌های آسان‌گیری هستند که فیلم‌های کمدی و عاشقانه را به فیلم‌های دیگر ترجیح می‌دهند و به همین دلیل است که بسیاری از فیلم‌هایی که سالانه در سینمای ایران اکران می‌شوند، فیلم‌های کمدی رمانتیک هستند. فیلم موردنظر ما شاید در گیشه خیلی سر و صدا نکند اما در کنار همه‌ی موارد ذکر شده رسالت مهمی دارد، آن‌هم حرکت کردن در مسیر تربیت یک مخاطبِ سینمارویِ باهوش و تیزبین که می‌داند چه محتوایی تحویلش داده می‌شود. فیلم «رگ خواب» ساخته‌ی حمید نعمت الله، با بازی لیلا حاتمی نیز در این دسته از فیلم‌های ایرانی قرار می‌گیرد.


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5
 
دانلود قسمت پنجم فصل دوم سریال ساخت ایران
 

دانلود قسمت 5 فصل دوم سریال ساخت ایران سریال ایرانی ساخت ایران دو در این فصل ادامه داستان فصل اول ساخت ایران قوی تر و مهیج تر دنبال مى شود …غلام حسین (امین حیایی) که به ایران دیپورت و زندانی شد مدت زمان حبسش تمام می شود و متوجه می شود بچه ی 5 ساله دارد و آن بچه از اوست.حالا غلامحسین دارای بچه ای است که تمام ثروت لوریان (پدر ژآکلین) از اوست پس تصمیم میگیرد ژاکلین را پیدا کند و حق خود را بگیرد.رضا گلزار هم که در فرانسه زندانی شده بود آزاد می شود و برخورد کردن و دیدار با غلامحسین برای کار این دو را به کشور چین می کشاند و فیلمبرداری بیشتر سریال در این کشور اتفاق می افتد.بازیگران فصل دوم سریال ساخت ایران 2امین حیایی,محمدرضا گلزار,محسن کیایی,سحر دولتشاهی,مهران احمدی,ساران بهرامیدرباره سریال ساخت ایران 2 فصل دومموضوع: کمدی ، اجتماعی | محصول: ایران | سال ساخت: دی 1396 | انتشار : بهار و تابستان 1397 | کارگردان : سید امیر پروین حسینی | تهیه کننده : منصور سهراب پوردانلود قسمت 5 فصل دوم 2 سریال ساخت ایران



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5
دانلود قسمت چهارم فصل دوم سریال ساخت ایران
 

دانلود قسمت 4 فصل دوم سریال ساخت ایران فصل اول سریال «ساخت ایران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال ۱۳۹۰ در ۱۸ قسمت پخش شد. این سریال که در تیم بازیگرانش زوج محمدرضا گلزار و امین حیایی را می‌دید در زمان پخش یکی از سریال‌های مورد توجه بود. حال فصل دوم این سریال با ستارگان بیشتر و در حجم بزرگ‌تری در حال تولید است. فصل دوم سریال «ساخت ایران» یا همان «ساخت ایران ۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی امیر پروین حسینی و منصور سهراب پور در حال ساخت است. فصل دوم این سریال ۲۲ قسمت خواهد داشت و فیلم‌برداری آن هم‌اکنون در تهران در حال انجام است. طبق اخبار قسمت‌هایی از فیلم‌برداری این فصل در کشور چین اتفاق خواهد افتاد. گروه بازیگران و عوامل در چند روز آینده و پس از پایان فیلم‌برداری در تهران عازم کشور چین خواهند شد.

«ساخت ایران ۱» روایت‌گر اتفاقات زندگی دو خلاف‌کار خرده پا بود که در مسیر یک کلاه‌برداری بزرگ قرار داشتند. «ساخت ایران ۲» یکی از سریال‌های پرستاره شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود، این سریال بازیگرانی چون امین حیایی، محمدرضا گلزار، محسن کیایی، سحر دولت‌شاهی، سارا بهرامی، مهران احمدی و امیر حسین رستمی را به خود می‌بیند. همچنین قرار است چند بازیگر مطرح خارجی هم به این تیم اضافه شوند. عوامل اصلی سریال نیز به‌زودی معرفی خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5
دانلود قسمت نهم سریال گلشیفته
 
دانلود قسمت نهم سریال گلشیفته چند روز گذشته، فیلمی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که حاکی از پایان فیلم‌برداری نقش مهناز افشار در مجموعه «گلشیفته» دارد. در این فیلم کوتاه، مهناز افشار در یک جشن خصوصی کوچک، سر صحنه از عوامل فیلم و کاراکتر راحله گلشیفته خداحافظی می‌کند. از همین‌جا می‌شود حدس زد که«گلشیفته» هم به‌روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. ازآنجایی‌که کاراکتر اصلی، مهناز افشار است و همین جشن و پای‌کوبی نشان می‌دهد که این خداحافظی بادل خوش بوده است و از اکنون می‌توان همه شایعات مبنی بر خروج مهناز افشار به دلیل اختلاف با گروه سازنده (اتفاقی که گفته می‌شد در «عاشقانه» منوچهر هادی هم برای افشار افتاد و علت غیبت چندقسمتی وی همین موضوع بوده است) «گلشیفته» را مردود دانست. به‌هرحال تا اینجای کار، گروه «گلشیفته» به‌خوبی توانسته‌اند تا مسیر داستانی خود را به‌دوراز هر حاشیه‌ای پیش ببرند و هنوز با خطر لو رفتن پایان روایت و اجبار به تعویض فیلم‌نامه روبه‌رو نشده‌اند که باید این موفقیت را که برای یک مجموعه خانگی خیلی بزرگ است را به‌پای شعیبی و منش دور از حاشیه وی گذاشت. قسمت نهم «گلشیفته» داستان را از جایی پی می‌گیرد که قسمت قبلی پایان یافت. با به سرقت رفتن پول‌های گاوصندوق همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم خیلی از کاراکترها در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. وحید و سعیده و بعد سعیده و پیمان و درست مانند یک دومینو تک‌تک کاراکترهای وارد ماجرای سرقت از گاوصندوق گاوداری شدند. از آن‌طرف هم ماجرای عاشقانه حبیب آقا و مرضیه، مرزبندی‌های زنانه و مردانه روایت را پررنگ‌تر کرده است و حالا مرضیه که همیشه با دخالت در زندگی مژگان سرخود را گرم می‌کرده است مجبور است مانند او، اما در میدان مبارزه‌ای متفاوت برای ابتدایی‌ترین حق خود بجنگد.
«گلشیفته» به‌خوبی توانسته با واکاوی خواستگاه‌های اجتماعی کاراکترها و توسعه روابط میان آن‌ها، نشان دهد که روابط مردسالارانه جامعه ما چگونه توسط خودزنان اجرا می‌شوند درواقع خود این زنان هستند که این روابط مردسالارانه را تعریف می‌کنند و از سوی دیگر، زنانی مانند راحله گلشیفته، مژگان رضایی و سعیده که تنها خواسته‌شان در پوسته طنز روایت، برابری است به‌ناچار در مقابل همین زنان قرار می‌گیرند و از آن سو، مرضیه‌ای که با باورهای سنتی خود همیشه مانعی بر سر راه مژگان بود، حالا خود کم‌کم دارد قربانی همین باورها می‌شود. روایت خاص و متفاوت «گلشیفته» تنها نقطه مثبت این اثر نیست. فیلم‌نامه «گلشیفته» همان‌قدر که شخصیت‌های متفاوت و دوست‌داشتنی آفریده و با به چالش کشیدن خیلی از مناسبات اجتماعی جسارتش را به رخ می‌کشد، دیالوگ‌های هوشمندانه و ظریفی نیز دارد که توجه کامل مخاطب را می‌طلبد تا منعقد شود؛ مخصوصاً شوخی‌های کلامی ژوله در نقش وحید. نامزد وحید و خانواده‌اش هم که واقعاً اعجوبه‌ای هستند؛ از اتاق تزئین شده و رویایی دخترک برای ویدیوی لایو گذاشتن در اینستا، چرخش دوربین و نشان دادن جایی که بیشتر شبیه انباری است تا سفارش لازانیا و ماست.
خلاصه اینکه تا اینجای کار، «گلشیفته» در پیشبرد روایتش موفق بوده است و کاراکترهایش هم هرکدام شیرینی و جذابیت خود رادارند و در کنار هم قرار گرفتنشان به جذابیت این مجموعه افزوده است.
همچنین «گلشیفته» از آنجایی هنوز برگ برنده را در اختیار دارد که پیش‌بینی مسیر و مقصد نهایی برای بیننده مشکل است و با پیشی گرفتن روایت از کاراکترها و بیننده تضمینی است که همچنان باید با «گلشیفته» همراه باشیم تا سرنوشت داستان زنان بدون مردان و مردان بدون زنان «گلشیفته» را دریابیم.


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5

دانلود قسمت چهاردهم فصل سوم سریال شهرزاد

دانلود قسمت چهاردهم فصل سوم سریال شهرزاد

دانلود قسمت 14 فصل سوم سریال شهرزاد > گلایه کردیم. از روند نا‌متعادل آن که به واسطه آن بر‌خی اپیزود‌ها سرشار از رخداد‌های مهم و هیجان‌انگیز و بر‌خی دیگر فاقد چنین سکانس‌هایی بودند، تا افزایش افسار‌گسیخته خرده‌داستان‌ها که داستان اصلی را همچنان نا‌تمام گذاشته و آن را به کنار رانده است. از فراموش کردن شخصیت‌ها و پرداخت بیش از اندازه به برخی شخصیت‌های بی‌تاثیر تا روند کند پیشبرد داستان که باعث شده‌اند مخاطب در برخی اپیزود‌ها ناامیدانه به دنبال سکانس‌های تاثیر‌گذار باشد. با تمام این اوصاف سریال شهرزاد بدون شک بر‌ترین سریال سال‌های اخیر به دلیل ویژگی‌هایی همچون بازی عالی بازیگران و داستانی که در عین رعایت کلیشه‌ها، گاهی اوقات خلاقانه، متفاوت و غافلگیر‌کننده ظاهر می‌شود، است. با این وجود که نمی‌توان گفت فصل اول بهتر است یا فصل دوم سریال شهرزاد، اما اگر تم عاشقانه نقطه قوت فصل اول بود، در فصل دوم پرداخت به ابعاد اجتماعی و تاریخی در کنار معرفی شخصیت‌های جدید و بخش‌های مافیایی به عنوان نقاط قوت معرفی می‌شوند. همانطور که گفته شد روند سریال شهرزاد در طی ۱۳ قسمت پخش شده از فصل دوم کند و نیمه کند بوده است که موجب شده است قسمت چهاردهم سریع‌ترین اپیزود باشد، ویژگی که می‌توان آن را به فال نیک گرفت زیرا سکانس‌های اضافه را به حداقل رسانده است.

نهایتا پس از پخش ۱۳ قسمت تمامیت پتاسنیل شخصیت سروان آپرویز به نمایش درآمد
در نقد اپیزود‌های قبل از عدم حضور و توجه به شخصیت سروان آپرویز شکایت کردیم و از پتانسیل هدر رفته او گفتیم. خوش‌بختانه در دو قسمت اخیر سریال شهرزاد، سازندگان فرصت بیشتری به این شخصیت دادند که به‌واسطه این ویژگی سکانس‌های او تنها به ادای چند دیالوگ خلاصه نمی‌شود. در قسمت سیزدهم به خوبی نشان داده شد که سروان آپرویز عنصری نا‌هنجار و متضاد با جریان اصلی یعنی خدمت بی‌چون و چرا به بزرگان است. لحن صحبت با بلقیس دیوان‌سالار و انجام اعمالی که تا‌کنون هیچ‌یک از اعضای خانواده‌های قدر‌تمند با آن‌ها رو‌به‌رو نشده‌اند، نمونه‌هایی از همین ویژگی‌های این شخصیت است. سروان آپرویز شخصیتی بی‌نهایت شوخ‌طبع است که درون آشفته‌اش را با این روش پنهان می‌کند. اصرار به آواز خواندن پیش از دست زدن به قتل، پاک کردن گوش در حضور مافوق و کوتاه کردن ناخن‌ها در هنگام باز‌جویی از بلقیس دیوان‌سالار در کنار گفت‌و‌گو غیر‌منطقی‌اش با شهرزاد همگی نشان از طنز افسار‌گسیخته این شخصیت دارند. اگر تا‌کنون سروان آپرویز را به عنوان شخصیتی کمیک، قانون‌شکن و ضد عرف می‌شناختیم، اکنون لازم است خشونت را به ویژگی‌های او اضافه کنیم. با این وجود که شخصیت مذکور قنل را نیز در کار‌نامه دارد، اما تا پیش از اپیزود چهاردهم نمی‌توانستم او را شخصیتی خشن بنامیم، به همان دلیلی که بتمن و بسیاری از ابر‌قهرمان را خشن نمی‌نامیم حتی اگر پرونده آن‌ها سیاه‌تر از سروان آپرویز باشد؛ زیرا احساس می‌کنیم وارد کردن ضربات سهمگین به دشمنان به بهتر شدن جامعه کمک می‌کنند. بدون شک مهم‌ترین سکانس سروان آپرویز، بازجویی از صابر است. در این بخش است که متوجه می‌شویم این شخصیت به همان اندازه که می‌تواند شوخ‌طبع باشد، خشن و بی‌رحم نیز می‌تواند باشد. سروان آپرویز با اینکه از دلایل صابر آگاهی ندارد، اما از همراهی‌اش با قدر‌تمندان به جای انقلاب بر علیه آن‌ها ناراضی است که این مورد مصمم بودن او را بیشتر کرده و به افزایش شکنجه‌های صابر منجر می‌شود.

از فصل اول شخصیت اکرم به شکلی به تصویر کشید شد که برای آزادی خانواده‌اش از بند فقر حاضر است دست به هر عملی بزند. اما با در‌گذشت بزرگ آقا عملا بزرگ‌ترین حامی اکرم نیز از بین رفت. نتیجه این امر تلاش وی برای نزدیک شدن به بزرگ خانواده دیوان‌سالار یعنی قباد است. تمامی رفتار‌هایی که اکرم تا‌کنون بروز داده و اعمالی که به آن‌ها دست زده است، از جمله تلاش برای حذف شیرین از خانواده دیوان‌سالار یا تن دادن به رابطه با قباد، هیچ‌کدام قابل قضاوت و سرزنش نیستند. تا پیش از اپیزود چهاردهم تصور می‌شد که اکرم توانسته تقدیر خانواده‌اش را تغییر دهد و اکنون قصد دارد که به بانوی اول خانواده دیوان‌سالار تبدیل شود. اما در جدید‌ترین اپیزود مشاهده کردیم که اکرم به عنوان خاکستری‌ترین شخصیت سریال حتی در منفی‌ترین سکانس‌ها همچنان مثبت است و مواجهه او با پدرش در پشت در بیمارستان، به عنوان بهترین سکانس سانتی‌مانتال سریال، تلاش می‌کند اعمال اکرم را توجیه و خانواده و در چار‌چوب بزرگتر اجتماع را مقصر در وضعیت فعلی او معرفی کند. آگاهی بلقیس دیوان‌سالار از رابطه بین قباد و اکرم و بار‌دار بودن او به خط و نشان کشیدن و تهدید منجر می‌شود. اکرم تلاش می‌کند که از حربه همیشگی‌اش برای قانع کردن جدید‌ترین مانعش استفاده کند که به در بسته می‌خورد. بلقیس به عنوان نماد افرادی که تنها به مصلحت خود می‌اندیشند و با زیر پا گذاشتن دیگران در جهت رفع اشتبا‌هاتشان تلاش می‌کنند، قصد دارد اکرم را به عنوان عنصر نا‌مطلوبی که کنار زدن آن بسیار آسان است، سریعا حذف کند. موردی که با توجه به شرایط اکرم چندان ساده و راحت نخواهد بود. یکی از جالب‌ترین سکانس‌های فصل دوم، نمود آشفتگی ذهنی اکرم از طریق مونولوگ و خطاب قرار دادن خودش است. جایی که به بررسی سناریو احتمالی می‌پردازد، خودش را سرزنش می‌کند و دلایلش را شرح می‌دهد. بازی عالی گلاره عباسی و فیلم‌برداری و تدوین درست این سکانس بی‌نظیر را پدید آورده‌اند



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5

دانلود فیلم دریا و ماهی پرنده

دانلود فیلم دریا و ماهی پرنده

فیلم دریا و ماهی پرنده نروتجربه: نشست نقد و بررسی فیلم «دریا و ماهی پرنده» ساخته مهرداد غفارزاده روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در پردیس گلستان شیراز برگزار می‎شود.

در این برنامه ابتدا فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» در ساعت ۱۷ به نمایش درآمده و پس از آن این فیلم با حضور مهرداد غفارزاده و کیان کام‌جو تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار نقد و بررسی می‌شود.

«دریا و ماهی پرنده» برای اولین بار در بخش هنروتجربه جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم تاکنون در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی از جمله بوسان، مسکو، شارجه، هنگ کنگ و …به نمایش درآمده و موفق به کسب جوایزی چون جایزه منتقدان مسکو، بهترین فیلم جشنواره همدان و بهترین بازیگر جشنواره اسپانیا و جایزه بهترین فیلم جشنواره موندنس آمریکا شده‎است.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5

دانلود فیلم زرد

 

دانلود فیلم زرد

فیلم زرد > 

تحت تأثیر جریانی مشخص فیلم ساختن اتفاق طبیعی در سینما است. وقتی عباس کیارستمی، «خانه دوست کجاست» را می‌سازد تا سال‌ها و نسل‌ها بعد فیلم‌سازان جدید و جوان با ایده گرفتن از سبک فیلم‌سازی وی و یا کپی کردن مشخصه‌های تصویری سعی در بازآفرینی موفقیتی دارند که عباس کیارستمی با ساخت این فیلم به دست آورد. این جریان هم می‌تواند به ایستایی و توقف طولانی‌مدت سینما منجر شود هم می‌تواند توسط فیلم‌سازان با دانش و بااستعدادی چون اصغر فرهادی، متحول شود، تغییر شکل دهد و درنهایت با یک ایده اولیه که در ورای پرداختی متفاوت و شخصی نقش فرعی دارد، جریانی جدید به وجود آورد و خود به پویایی سینما کمک کند.

پس طبیعی است اکنون‌که اصغر فرهادی و فیلم‌هایش نه‌فقط در داخل که در جشنواره‌های بین‌المللی و نزد منتقدان داخلی و خارجی این‌قدر محبوب شده‌اند، فیلم‌سازان جوان و اصولاً فیلم اولی با تأثیر گرفتن از این جریان دست به تولید آثاری بزنند که گاه در حد یک کپی‌برداری محض از آب درآمده‌اند و گاه حرفی برای گفتن داشته‌اند. در این میان اما تاکنون، نه فیلم‌سازی دیده‌ایم که جسارت اندیشیدن ورای جهان ذهنیفرهادی داشته باشد و نه فیلمی که آن‌قدر دقیق و اصولی ساخته‌شده باشد که با ایجاد جریانی جدید، حرکتی روبه‌جلو ایجاد کند و تکانی اساسی به سینما بدهد. همین‌گونه هم هست که سال‌هاست شاهد خیل زیادی از کپی‌برداری‌های دسته چندمی از آثار فرهادی و فقط چندتایی فیلم خوب و مستقل چون «برادرم خسرو» و «ویلایی‌ها» بوده‌ایم. با این مقدمه تکلیفمان با «زرد» مشخص می‌شود. درست حدس زدید، «زرد» هم یکی دیگر از آثاری است که متأثر از فرهادی و سینمای وی ساخته‌شده است؛ اما مصطفی تقی زاده، علی‌رغم اینکه فیلم اولش حرف چندانی برای گفتن ندارد، شاید جز معدود کسانی باشد که در تأثیرپذیری از سینمای فرهادی، یکسره تا بیخ ماجرا پیش نرفته است و در ورای داستانی که حول یک بحران می‌گذرد و واکنش‌های اخلاقی طرفین را برمی‌انگیزد، بارقه‌ای، هرچند کمرنگ، از جهان‌بینی خودش و سینماگری که اصولاً می‌تواند باشد نشانمان می‌دهد.
«زرد» داستان چند جوان نخبه است که برای بورسیه‌ای که دریافت کرده‌اند راهی ایتالیا هستند اما درست چند شب قبل از عزیمت، حادثه‌ای رفاقت، دوستی، اعتماد و همه ویژگی‌های اخلاقی آن‌ها را به محک می‌گذارد و با پیشروی ماجرا هرکدام از این شخصیت‌ها بیش‌ازپیش در دوراهی انتخاب آینده و خوشبختی خود یا ماندن پای رفاقت و دوستی‌شان مردد می‌شوند.
از همین چند خط متوجه می‌شوید که تقی زاده تا چه حد وامدار سینمای رئالیستی فرهادی است؛ اما به تماشای فیلم که می‌نشینید به‌جز این داستان غیرقابل‌باور و تسلسل حوادثی که پشت سر هم و از درودیوار می‌بارند، دوراهی‌های اخلاقی و تقابلات افراد درگیر در این ماجرا که فقط وجود دارند تا فیلمی فرهادی وار ساخته شوند، جزئیاتی در متن قصه تنیده شده که باظرافت و دقت پرداخت‌شده‌اند و وقتی شمارا یاد آثارفرهادی می‌اندازند حالتان گرفته نمی‌شود. جزئیاتی که به‌جای کپی‌برداری که بیشتر فیلم «زرد» را تشکیل می‌دهد درواقع ایده‌ای اولیه‌ای است که در جهان داستانی تقی زاده گسترش‌یافته‌اند. مثل خانه حامد (شهرام حقیقت دوست) و همسرش نهال (ساره بیات) که به دلیل مهاجرت این زوج به‌هم‌ریخته و آشفته است. این فضاسازی آن‌قدر در پس‌زمینه اتفاقات داستان کمرنگ است که شاید حتی به آن توجه هم نکنید اما آشکارا از مؤلفه‌های شناخته‌شده سینمای فرهادی است؛ خانه‌ای درهم‌ریخته که نشان از وضعیت بغرنج و روابط نابسامان افراد دارد. چنین نشانه‌گذاری‌های تصویری و ارجاعاتی که به آثار مؤخر فرهادی در «زرد» می‌بینیم بااینکه طنازانه و به‌جا مورداستفاده قرارگرفته‌اند و می‌توانند از ادامه مسیر فیلم‌سازی فرهادی در مسیری جدید حکایت داشته باشد، به حاشیه رانده‌شده‌اند و در پشت دیالوگ‌های شعارزده و سکانس‌های پرطمطراق «زرد» پنهان‌شده‌اند. چنین رویکردی را در ابتدای فیلم هم می‌بینیم. وقت‌گذرانی این دوستان با یکدیگر، شمارا یاد نیمه اول فیلم «درباره الی» می‌اندازد؛ سرخوشی و بی‌خیالی که قرار است خیلی زود قربانی یک فاجعه شود؛ اما تقی زاده توانسته این تم را در داستان خود بنشاند و رنگ خود را بر آن بزند و بیننده را با سرگرم کردن و شریک کردن در خوشی سطحی کاراکترهایش، آماده ورود به فاجعه و پیش آوردن گره اصلی کند. گرچه ده دقیقه ابتدایی فیلم حال خوبی دارد و خوب هم پرداخته‌شده است، اما نیمه‌کاره و سرسری تمام می‌شود تا فیلم‌ساز زودتر دستش را رو کند و با درگیر کردن احساسات بیننده در مسیر پیشروی حوادث، او را احساساتی کند و تحت تأثیر قرار بدهد؛ درنتیجه این مقدمه بر شناسایی کاراکترها و فضاسازی کارگردان کاملاً هدر می‌رود و مثل عضوی زائد از باقی کنش‌ها و جریانات فیلم خودنمایی می‌کند. درواقع تقی زاده آن‌قدر درگیر پیشبرد داستان، گره‌افکنی و گره‌گشایی و درگیر کردن احساسی مخاطب است که از بسط و گسترش حوادث و کاراکترها بازمانده است. ریتم تندی که حوادث را پشت سر هم مطرح می‌کند و بدون بسط داستان و فضا، کاراکترها را درگیر می‌کند و در مقابل هم قرار می‌دهد، به بیننده فرصت تحلیل و واکاوی کنش‌هایی را که می‌بیند نمی‌دهد. عجیب‌تر اینکه این ریتم تند، بعد از نمایش حادثه‌ای که مدنظر فیلم‌ساز بوده ناگهان متوقف می‌شود و عدم انسجامی شدید بر کل فیلم حکم‌فرما می‌شود. همه این‌ها شبیه این است که فیلم‌ساز می‌خواهد زودتر نقاط بحرانی داستانش را معرفی کند و خیال خودش و بیننده را راحت کند؛ اما درواقع، «زرد» هر جا که از پیشبرد روایتش بازمی‌ماند، هرگاه که ارتباطش با مخاطب قطع می‌شود و از ریتم می‌افتد، به سراغ این حقه می‌رود و با نمایش یک حادثه جدید به دراماتیک‌ترین شکل ممکن سعی در آفرینش تراژدی می‌کند که بیننده با دیدن آن احساساتی شود و دوباره همراه فیلم گردد. «زرد» سکانس‌های خوبی هم دارد. سکانس‌هایی که شما را امیدوار می‌کند با فیلم‌سازی طرف هستید که اگر سایه فرهادی را زمین بگذارد و کمی جسارت به خرج دهد می‌تواند شگفتی‌آفرین باشد، اما متأسفانه دقیقاً در همین لحظات است که «زرد» یا از ریتم می‌افتد یا به سمت سوءاستفاده از عواطف بیننده می‌رود و دوباره در سراشیبی یک فیلم متوسط غیرقابل اعتنا می‌افتد.
به‌عبارت‌دیگر عدم انسجام و رویکرد سانتی مانتالیسم نقی زاده در اولین فیلمش باهم در رقابت هستند تا مهم‌ترین ایراد فیلم را شکل دهند.
«زرد» با آن تیزر جذابش و بازیگران مطرحش، نه‌تنها در ترسیم موقعیت بغرنج کاراکترها عاجز است که در پرورش شخصیت‌هایش هم به‌شدت ناتوان است. بازیگرانی که انتظار دارید حداقل بازی‌های قابل قبولی از آن‌ها ببینید، در «زرد» ناامیدکننده ظاهر می‌شوند چراکه شخصیت‌هایشان به کاراکتر نرسیده و معلق میان زمین و هوا مانده است. مسلماً «زرد» پیش‌زمینه داستانی داشته که در ذهن نویسنده‌اش جریان داشته است اما بیننده‌ای که از این پیش‌زمینه آگاه نیست نمی‌تواند باشخصیت‌ها و چالش‌های پیش رویشان هم ذات پنداری کند. همین‌طور بازیگرانی که شخصیت‌هایشان تکراری و پر از علامت سؤال است هم نمی‌توانند آن کاراکتر را به‌خوبی به تصویر بکشند. 
اما این عدم انسجام در ریتم، پرداخت ناشیانه و کپی‌برداری شده، بازی‌های تکراری و متوسط بازیگران تاکنون خوب عمل کرده است. «زرد» هم در جشنواره‌های بین‌المللی موفق بوده است و هم در گیشه. شاید دلیل موفقیت خارجی «زرد» را بتوان به علاقه خارجی‌ها به سینمای فرهادی و جریان پس‌ازآن مرتبط دانست اما بی‌شک موفقیت «زرد» در گیشه داخلی را باید مدیون احساسات گرایی دانست که بیننده ناآگاهانه گرفتارش می‌شود و مجذوب داستانی می‌شود که منطق روایی‌اش به‌شدت مشکل دارد، نمونه‌هایش را بارها دیده است و بازیگرانی که برایش چشم‌نواز هستند اما بهترینشان نیستند.
خلاصه کلام، «زرد» در بهترین حالت فیلم متوسطی است، اما فیلم‌سازی دارد که می‌توان رویش حساب باز کرد تا شاید دومین فیلمش مستقل‌تر و شخصی‌تر باشد. فراموش نکنیم وحید جلیل وند چند سال پیش با اولین فیلمش چه ازلحاظ ساختاری و چه ازلحاظ محتوایی خیلی عقبتر از«زرد» بود، اما امروز با دومین فیلمش شگفتی آفریده است. به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید مصطفی تقی زاده مسیری مشابه طی می‌کند یا اسیر قوانین دیکته شده جذب مخاطب در سینمای ایران باقی می‌ماند.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : downloadfilmirani5

دانلود فیلم سد معبر

دانلود فیلم سد معبر

 

خلاصه داستان فیلم سد معبر:قاسم ( حامد بهداد ) کارمند شهرداری است که وظیفه مقابله با دستفروشانی را دارد که موجب سد معبر شده اند. از طرف دیگر، اخیرا به همسرِ قاسم ( باران کوثری ) ارث قابل توجهی رسیده و قاسم قصد دارد با آن یک ماشین سنگین تهیه نماید اما...

 

کارگردان :

محسن قرایی : متولد سال 1362 در بهشهر و فارغ التحصیل رشته مهندسی معدن از دانشگاه تهران می باشد. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1386 با دستیار کارگردانی آغاز کرد و نخستن ساخته سینمایی او با نام « خسته نباشید! » در سال 1391 ساخته شد. « سد معبر » دومین تجربه کارگردانی قرایی است.

 

درباره فیلم « سد معبر » :

« سد معبر » سوژه بکر و تازه ای دارد. زندگی مامورینی که با دستفروشان در خیابان برخورد می کنند، سوژه ای است که یپش از این در سینمای ایران به آن پرداخته نشده بود و جالب آنکه سعید روستایی که با فیلم « ابد و یک روز » توانست نام خود را بر سر زبانها بیندازد، فیلمنامه اثر را نوشته است. اما « سد معبر » از نقطه ای آسیب دیده که گمان می شد بتوان نقطه قوت اثر قلمداد کرد.

فیلمنامه سعید روستایی در اینجا، بار دیگر حال و هوای « ابد و یک روز » را زنده کرده است. در اینجا هم تنش های فردی پر رنگ  و قابل توجه است و بخش زیادی از پرداخت شخصیت ها نه از طریق موقعیت سازی بلکه از طریق دیالوگ های متقابل شکل می گیرد. این ویژگی پیش از این در « ابد و یک روز » توانسته بود موفق عمل کرده و باعث شود فیلمسازان بسیاری با الگوبرداری از روستایی، آثاری مشابه در سینما به اکران برسانند. اما « سد معبر » فارغ از اینکه سوژه جذابی دارد، فیلمنامه عجول دارد که کار سختی برای سرپا نگه داشتن داستان تا انتها دارد.

داستان قاسم و درگیری او با یک دستفروش و همچنین ماجرای خرید ماشین سنگین که منجر به درگیری او و همسرش نرگس می گردد، به خوبی ریتم داستان را در سطح بالا نگه می دارد و اجازه منحرف شدن ذهن تماشاگر را نمی دهد. اما مشکل اینجاست که فیلمنامه توان ساختن موقعیت را ندارد و نمی تواند خرده روایت های جذابی را ایجاد نماید تا داستان بسط و گسترش بیابد. در « سد معبر » مفاهیمی مطرح می گردد که شعار زدگی در آن به چشم می خورد. این مشکل حتی به دیالوگ ها  نیز وارد است،مخصوصاً در سکانس انتهایی فیلم میان نرگس و قاسم، می توان پیامهای کلیشه ای و نخ نما شده را شاهد بود که از منطق بی بهره مانده اند.

اما همانطور که گفته شد، از نقطه قوت « سد معبر » می توان به حفظ ضرباهنگ داستان اشاره کرد که باعث می شود مخاطب تمرکز خود را معطوف به فیلم نماید. محسن قرایی در دومین تجربه کارگردانی خودش ( اولین فیلم در مقام کارگردان « خسته نباشید! » بود که اثری دوست داشتنی بود اما در ایران دیده نشد ) توانسته تا حد زیادی مسلط به روایت داستان باشد. وی احتمالا به خوبی می دانسته که فیلمنامه علی رغم گام و ضرباهنگ بالایی که دارد، دارای حفره های متعددی می باشد و بهترین تصمیم در این شرایط آن بوده که چنان رخدادهای داستان را با سرعت بالا به تصویر بکشد که ضعف ها چندان به چشم نیایند.

حامد بهداد در « سد معبر » علی رغم اینکه در شکل و شمایل یک انسان عصبی و پرخاشگر تصویری کلیشه ای از خود به مخاطب ارائه می دهد، اما در مجموع می تواند نمره قبولی را از مخاطب دریافت نماید. باران کوثری در « سد معبر  » درخشان نیست و شاید این بخاطر شخصیت پردازی ضعیف او باشد. محسن کیایی نیز گاهاً مسیر داستان را به سوی کمیک سوق می دهد و مانند همیشه در این راه موفق است.

« سد معبر » فارغ از فیلمنامه ضعیفی که دارد، می تواند تماشاگر را با خود همراه سازد. اگرچه در اینجا باز هم با اثری مواجه هستیم که پایان باز دارد و بسیاری از حفره های فیلمنامه را به واسطه همین ویژگی پُر نمی کند و به حال خود رها می شود، اما در مجموع، « سعد معبر » را می توان تنها برای یکبار مشاهده نمود و ذکر این نکته نیز الزامی است که بهرحال، این فیلم اثری است که هرگز در ذهن مخاطب ماندگار نخواهد شد.

 


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397 | نظرات ()